Im dłużej żyjemy-tym większe zataczamy kręgi:)


Obserwatorzy

piątek, 23 grudnia 2011

Święta w kolorze nieba;)


Jeszcze do dzisiejszego popołudnia  szydełkowałam- szalik w błękitach, granacie, czerni i szarościach.
Różnej struktury włóczka, przestrzenna:)
Mam nadzieję, że się spodoba, bo ktoś zamówił na prezent.
Mają być jeszcze getry do niego, ale to już po Świętach:)




A teraz już, gdy prawie wszystko kupione,  nawet starczyło na drobne prezenty dla dzieci, mogę chwilkę odetchnąć, przed gotowaniem i porządkami.
Tak, wiem, u Was już świątecznie, ale u mnie prawie zawsze wszystko jest na ostatnią chwilę:)
Poza tym z domu rodzinnego wyniosłam tradycję gotowania raczej w Wigilię, żeby wszystko bylo świeże.
W Wigilię również ubierało się choinkę.

Kiedyś nie było wolnych dni przed świętami, rodzice pracowali do ostatniej chwili.
Mama podobnie jak i ja teraz:)-do ostatniej chwili wykańczała sukienki dla klientek, często po wielu nocach nieprzespanych.
Bo przecież Boże Narodzenie to czas ślubów, więc i bajecznie piękne suknie ślubne były na Mamy warsztacie:)

Za to pierogi z kapustą i uszka  były moim zadaniem, odkąd pamiętam:)
Mama piekła ciasta i makówki, Tato robił śledzie, karpia i sałatkę.

Od kilu lat kupowałam gotowe pierogi na Wigilię.
Ale wczoraj pomyślałam- sama zrobię- będą smaczniejsze niż z Biedronki:)
I wyobraźcie sobie- moja córka- która nie lubi gotować, krzyknęła z entuzjazmem i iskrami w oczach-
- TAK!!!ja z Tobą zrobię:))
Jakież moje zdziwienie było, pytam:
- Czemu tak się cieszysz?
- Bo lubię z Tobą lepić pierogi i piec ciasteczka...jak byliśmy dziećmi, lepiliśmy z Tobą, nie pamiętasz?

Jakże miło mi się zrobiło, bo przecież wspólne przygotowania  to bardzo duży koralik w  Magicznym Naszyjniku Świąt.
Inny - to wspólne Kolędowanie, Wybaczanie sobie  wzajemnie uraz itp., Sianko pod obrusem, czy Pasterka:)

Kochani moi- tego Wam właśnie życzę-
by było rodzinnie, radośnie, ciepło, spokojnie, bezpiecznie:) - jak na błękitnej, starej  pocztówce...obrazie mojego  Dzieciństwa.

5 komentarzy:

  1. wielu jeszcze tak miłych rodzinnych chwil:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlaczego jest święto Bożego Narodzenia?
    Dlaczego wpatrujemy się w gwiazdę na niebie?
    Dlaczego śpiewamy kolędy?

    Dlatego, żeby się uczyć miłości do Pana Jezusa.
    Dlatego, żeby podawać sobie ręce.
    Dlatego, żeby się uśmiechać do siebie.
    Dlatego, żeby sobie przebaczać.

    ks. Jan Twardowski

    Zdrowych, wesołych i pogodnych świąt życzy
    Janielka

    OdpowiedzUsuń
  3. …....... /)
    ……... ( , )
    ….….|░░░|
    ……..|░░░|☆ merry _(♥)_
    …..@|░░░|¸.¤“˜¨christmas.
    .¨˜“¤|░░ഐ¤ª@“˜¨¨
    …¨˜“გª¤.¸::¸.¤ª☆“˜¨¨happy new year.
    …¤¸*¸.¤ª“˜@¨¨¨***2012****.
    *♥*.
    ♥ڿڰۣ♥ಌڿڰۣ«ಌ♥ڿڰۣ«ಌ♥ڿڰۣ«ಌ♥
    Happy stitching
    ♥☼♥Barbara♥☼♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie. Czy mogłabys do mnie napisac na dorotacs@wp.pl... jakos moj komp nie chce mi wkleic Twojego adresu a mam jedno pytanko do Ciebie. Dorota z Sielankowego Dziergania

    OdpowiedzUsuń