Im dłużej żyjemy-tym większe zataczamy kręgi:)


Obserwatorzy

poniedziałek, 27 lutego 2012

Wiosenny misz - masz:)

To chyba już uzależnienie:))od kolorów:).
Ale cieszą mnie Wasze komentarze, oraz to, że same wciągacie się w świat kolorowych "babcinych kwadracików" czyli patchworków szydełkowych.




A te są wczorajsze- z powodu chwilowego braku włóczek do innych projektów, skaczę z robótki na robótkę:)
Jak widzicie, ma być poduszka w totalnym misz-maszu:)


Chętnie też odpowiem na Wasze pytania z ostatniego postu.

Wybór włóczek :
zależy od Was, ale na początek doradzam włóczkę jednakowej grubości, ja najczęściej robię ok 300m/10 dkg.
Dobrze jest, by włóczka była jednego gatunku, czyli albo sam akryl, lub sama wełna(czy mieszanki) lub sama bawełna.
A to z tego powodu, by nie było problemu z praniem- trzeba wtedy bardzo delikatnymi środkami prać, w delikatnie ciepłej wodzie.
Czasem widzę w second-handach czyli "na szmatkach" śliczne pledy, ale niestety źle prane, bo tam gdzie wełna- sfilcowane, tam gdzie bawełna, workowate..:(.
A szkoda by było, by tyle Waszej pracy szło na marne.
Ja często robię z tego co mam w swoich zapasach, łączę wszystkie możliwe gatunki(wełna, akryl, bawełna, moher, a nawet czasem angorka).
Zdarzyły się też włóczki z odzysku, mieszane z nowymi.
Ale najczęściej jest to akryl, nic się z nim nie dzieje:)
Tło dobrze jest dać z nowej włóczki (np. Kotek), wtedy wszystko wygląda porządnie:)

Kolorowego, słonecznego tygodnia dla Was:)

19 komentarzy:

  1. piękny blog i super prace włożone w tym.Zapraszam do mnie

    http://agatucha123-agatuszka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowne, energetyczne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tu wpadać i ładować akumulatory Twoimi energetycznymi kolorami. Wczorajsze niebieskości baaardzo mi się podobają, ale dzisiejsze wiosenne zestawienia to coś czego mi obecnie najbardziej potrzeba!!! Podziwiam Twoje tempo pracy.
    Pozdrawiam:) Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie dziękuję za odpowiedź !!!muszę pomyśleć nad włóczkami i może zapolować na zestawy włóczkowe na Alle.
    niefortunnie napisałam z innego maila..:-)
    pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne wiosenne kolorki :) pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podobają kwadraciki i kolorki też są suuuper:)
    Ja zrobiłam coś podobnego ,to jest moja pierwsza praca!!!
    Muszę zaopatrzyć się w większą ilość włóczek:)
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie kolorów u Ciebie nie brakuje:)) Ślicznie wygląda ten misz-masz :) Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawdziwa wiosna juz u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  9. jejku, ale śliczne wiosenkowe kolorki! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No i to jest to co lubie. Babcine czyli Granny Squere i to na dodatek w mojej ukochanej zieleni... cos takiego musi sie super prezentowac w przytulnej kuchni,kiedy za oknem deszcz lub snieg, albo wczesna wiosna lub nadchodzac jesien...marzenie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ale zywe kolorki. bedzie super po skonczeniu wygladac :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie dopasowałas te kolorki

    OdpowiedzUsuń
  13. Krysiu droga a jak wygląda u Ciebie blokowanie? blokujesz wszystko czy nie? no i jakim systemem?

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne, bardzo wiosennie i energetyzująco.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki Pani też się wkręciłam w kwadraty ;) I robię pled! Nie ukrywam, że podglądam, patrzę i korzystam ze wskazówek co i jak robić :) Jestem dopiero na początku, ale dobrze się robi :) Mój pled też jest w kolorach energetycznych. To są takie Red bull'e tylko, że zdrowe dla całego organizmu :):)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Big Mamo-
    nie blokuję niczego:)
    bo sądzę, że takie szydełkowe, dość ciasno zrobione kwadraty mają swój urok)
    Poza tym, wszywam nitki, więc one troszkę trzymją brzegi podobnie jak łączenie szydełkiem.
    Ale wiem, że dziewczyny blokują i chyba raczej przed łączeniem każdy kwadracik.
    Myślę też, że blokowanie ma sens jeśli narzuta na łączeniu jest ażurowa, bardziej plastyczna na łączeniach- czyli łączona w trakcie pracy , co kilka słupków.

    OdpowiedzUsuń